PROMOSYON AJANDA

Ajandalar hiç şüphesiz ki günümüzde promosyon ürünler söz konusu olduğu zaman insanların akıllarına ilk olarak gelen materyallerin başında gelmekte. Çünkü insanlar gerek evlerinde gerekse iş yerlerinde bir şeyleri not etmek başta olmak üzere pek çok farklı sebep için ajandaları kullanmakta. Firmalar da ajanda kullanımını kendileri için etkili bir reklam aracı olarak kullanmak istedikleri için verecekleri promosyonu bu tarzda kesinleştiriyorlar. Genel olarak bakıldığında ajanda seçimi çok kolaymış gibi görülse de firmaların bu ürünü promosyon olarak seçmek istedikleri zaman pek çok farklı konuya dikkat etmeleri gerekmekte. Aksi halde seçilecek olan ajanda kesinlikle istenileni markalara veremeyecektir.

İlk olarak promosyon ürünü olarak ajandayı seçmek isteyen markaların ne tarz bir ajanda seçmek istediklerine karar vermeleri gerekmekte. Klasik tarzdaki modellerin yanı sıra günümüzde yeni yeni kullanılmaya başlanılan ajanda modelleri de yine Ankara reklam ajansı tarafından kullanılabilmektedir. Firmalar kendi isteklerini üzerinde barındırabilecek olan ajanda modellerini dikkatli bir şekilde inceledikten sonra kararını rahatlıkla vermiş olacaklardır. Ajandanın seçilmesinin ardından ise artık sıra bu ajanda içerisinde nelerin yer alacağına gelmekte. Bazı firmalar ajanda içerisine yalnızca firma ismi ya da logosunu koymayı tercih ediyorlar. Logo kimi zaman tüm sayfalarda yer alırken kimi zaman ise kapağın üst kısmında kabartmalı olarak yer almaktadır. Firma bu aşamada istemiş olduğu her türlü seçenek arasından incelemesini yaparak kolaylıkla diğer aşamaya geçebilir.

Kullanıcıların Tercihleri Nelerdir ?

Bunun yanı sıra ajanda hazırlanırken firmanın daha öncesinde yapmış olduğu çalışmalar, vizyon ve misyon gibi detayları da insanlara sunmak isterler. Bunun için ajandanın ön ya da arka sayfaları kullanılabileceği gibi eğer isterse sayfaların içerisinde belirli alanlarda da fotoğraflar ya da yazılar yer alabilecektir. Bu kararın verilmesi esnasında ne tarz fotoğrafların seçileceği gibi detaylar önemlidir. Ajanda fotoğrafları seçilirken mutlaka profesyonel ve firmaların isteklerini tam anlamıyla karşılayabilecek tarzdaki fotoğraflara bakılması gerekmektedir. Ajandalar için yanlış fotoğrafların seçilmesi demek, insanların ajandaları inceledikten sonra firmalar ile alakalı yanlış intibaları elde etmeleri anlamına gelecektir. Dolayısıyla her bir aşamada mutlaka bu konuda profesyonel anlamda çalışmalar yapan kişiler tarafından söylenilen detaylara dikkat edilmelidir.

Modeli Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir ?

Böylece ortaya tam olarak istenilen tarzda bir ajanda çıkmış olacaktır. Ajandanın rengi, kağıt kalitesi gibi detaylar teknik olarak belirlenecek detaylar olduğu için verilecek olan örneklere bakılması sonrasında karar ortaya çıkacak ve böylece ajanda ile alakalı yapılacak olan tek şey hazırlanmasını beklemek olacaktır. Hazırlanacak olan ajandaların sayısı ya da dağıtım şekli tamamen firmanın kendi içerisinde vereceği bir karardır. Kimi firmalar yeni yıla yakın dönemlerde bu tarz dağıtımları yaparken kimisi de onları ziyarete gelen ya da onların ziyarete gidecekleri müşterilerine yılın herhangi bir döneminde bu ajandaları vererek promosyon çalışmalarını istediği şekilde tamamlamış olacaktır.