GERİLLA AKTİVİTELER

Pazarlama teknikleri her geçen gün oldukça ciddi anlamlarda değişiyor. Böyle olunca klasik tarzdaki pazarlama tekniklerini kullanmakta olan firmalar istemiş oldukları sonuçları ne kadar arzulamış olsalar da elde edemiyorlar. Çünkü yalnızca teknikler değil aynı zamanda hedef kitlede bulunan kişilerin de isteklerinin değişmesi ile beraber firmalar artık var olan değişime en iyi şekilde nasıl ayak uyduracaklarını düşünüyorlar. Geçmiş dönemlerin aksine firmalar içerisinde yer aldıkları sektörde oldukça fazla rekabet olmasından ötürü çalışmalarını çok daha farklı şekilde yapmaya özen gösteriyorlar. Gerilla aktiviteler ise son dönemlerin gözde teknikleri içerisinde kendine yer bulmuş durumda. Bu yöntem ile laakalı bilgiler elde edilmeye başladıkça, ortaya koymuş olduğu farklılıklar çok daha etkili şekilde görülmeye başlanmış olmuştur.

Geleneksel olmayan bir teknik olan gerilla aktiviteler, markaların bilinilirliği ile alakalı oldukça büyük katkıları olan yöntemler içerisinde yer almaktadır. Genel itibari ile bu aktiviteler yenilikçi, ucuz ve yaratıcıdır. Temel itibari ile bu tarz aktivitelerin temel amacı, virale girilerek tüketicinin gözünde markanın bilinirliğine oldukça hızlı bir şekilde katkı sağlamak olmaktadır. Bilindiği üzere büyük firmalar geleneksel pazarlama söz konusu olduğu zaman istemiş oldukları her şeyi rahatlıkla kullanabilirler. Çünkü bunun için yeterli bütçe onlara verilmektedir. Fakat orta ve küçük ölçekli firmalar için bu durum söz konusu değildir. Bu tarz firmalar büyük firmalar ile geleneksel reklam alanında çok fazla rekabete giremezler.

Gerilla Aktiviteler Neden Etkilidir ?

Tam da bu noktada devreye gerilla aktiviteler girmektedir. Çünkü bu tarz aktiviteler için hayal gücü, enerji ve heyecan istemektedir. Gerilla aktivitelerin ulaşmakta oldukları insanların sayısı son derece azdır. Fakat buna rağmen markaların yapacakları aktiviteler sonrasında isimlerinin akılda kalma oranları diğer reklam kampanyalarına oranla çok daha yüksek olacaktır. Bunun en büyük sebebi ise hedef kitlesinin karşısına hiç beklemedikleri anda ve oldukça ilgi çekici tarzda çıkmazsıdır. Böylece akıllarda en iyi şekilde yer edinmeyi de başarmış olacaktır. Üstelik tüm bu artılar elde edilirken çok yüksek bütçelerin kullanılmasına da gerek duyulmamaktadır.

Başarılı Bir Aktivite Nasıl Gerçekleşir ?

Firmaların büyük bir kısmının gerilla aktiviteler konusunda yaptıkları hataların başında, aktivitelerin yapılmasından hemen sonra sonuçları elde etmek istemeleri gelmekte. Halbuki aynı diğer reklam kampanyalarındaki süreçlerde olduğu gibi burada da dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntılardan bir tanesi, sürecin zamana yayılması gerektiğidir. Çünkü yapılacak olan bu çalışmalardan sonra firmaların isimleri çok daha etkili bir şekilde ortaya çıkartılmaya başlanacak ve böylece firmaların tanınma işlemleri en etkili şekilde yerine getirilmiş olacaktır. Bir süredir sıklıkla kullanılmakta olan bu aktivitelerden en başarılı sonuçları almayı isteyenlerin mutlaka konusunda deneyimli olan kişiler ile çalışmaları gerekmektedir. Yapılacak olan bu çalışmalar ile beraber firmaların isimleri ve hizmetleri çok daha geniş kitlelere yayılarak tanınabilirlikleri etkili şekilde artmış olacaktır.