Pazarlama teknikleri her geçen gün oldukça ciddi anlamlarda değişiyor. Böyle olunca klasik tarzdaki pazarlama tekniklerini kullanmakta olan firmalar istemiş oldukları sonuçları ne kadar arzulamış olsalar da elde edemiyorlar. Çünkü yalnızca teknikler değil aynı zamanda hedef kitlede bulunan kişilerin de isteklerinin değişmesi ile beraber firmalar artık var olan değişime en iyi şekilde nasıl ayak uyduracaklarını düşünüyorlar. Geçmiş dönemlerin aksine firmalar içerisinde yer aldıkları sektörde oldukça fazla rekabet olmasından ötürü çalışmalarını çok daha farklı şekilde yapmaya özen gösteriyorlar. Gerilla aktiviteler ise son dönemlerin gözde teknikleri içerisinde kendine yer bulmuş durumda. Bu yöntem ile laakalı bilgiler elde edilmeye başladıkça, ortaya koymuş olduğu farklılıklar çok daha etkili şekilde görülmeye başlanmış olmuştur.
Geleneksel olmayan bir teknik olan gerilla aktiviteler, markaların bilinilirliği ile alakalı oldukça büyük katkıları olan yöntemler içerisinde yer almaktadır. Genel itibari ile bu aktiviteler yenilikçi, ucuz ve yaratıcıdır. Temel itibari ile bu tarz aktivitelerin temel amacı, virale girilerek tüketicinin gözünde markanın bilinirliğine oldukça hızlı bir şekilde katkı sağlamak olmaktadır. Bilindiği üzere büyük firmalar geleneksel pazarlama söz konusu olduğu zaman istemiş oldukları her şeyi rahatlıkla kullanabilirler. Çünkü bunun için yeterli bütçe onlara verilmektedir. Fakat orta ve küçük ölçekli firmalar için bu durum söz konusu değildir. Bu tarz firmalar büyük firmalar ile geleneksel reklam alanında çok fazla rekabete giremezler.