Ankara reklam ajansı, pazarlama iletişimi öğeleri içerisinde hakkında en fazla konuşulan konulardan biri olan reklamcılık alanında çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Reklam çalışmaları yalnızca üreticiler için değil aynı zamanda tüketiciler için de önemli bir unsurdur. Bu çalışmaların önem kazanması ve insanların günlük yaşamlarının içine çok fazla girmesi, çeşitli açılardan farklı tanımların tapılmasına imkan tanımaktadır.
Ankara Reklam Ajansı Nedir ve Amaçları Nelerdir?
Firmaların Ankara reklam ajansı ile yapacakları görüşmelerde reklam tanımının değişkenlik gösterdiğini görmek mümkün olmaktadır. İletişim konusunda reklam; herhangi bir işin, ürünün ya da fikrin para karşılığında kitle iletişim araçları ile hedef kitleye tanıtılmasıdır. Bu tanıtım işlemleri esnasında belirlenmiş olan hedef kitlenin arzu edilen yönde tutum ve davranış sağlaması istenmektedir. Tüketici merkezli yaklaşımlarda reklam ise tüketiciye üretilmiş olan ürün ya da hizmetler ile alakalı doğru ve yeterli bilgiyi farklı kitle iletişim araçları ile iletmek olarak tanımlanmaktadır.
İnsanların bir ürün ya da hizmetten gönüllü şekilde faydalanmasına teşvik edilmesi, reklamcılığın temelini oluşturan etkenler arasında yer almaktadır. Reklam, aynı zamanda hedef kitlenin dikkatlerini ürüne ya da hizmete yönlendirme eğilim olarak tanımlanmaktadır.
Ankara Reklam Ajansı Ortak Amaçları
Yapılacak Ankara reklam ajansı hizmetleri kısa ve uzun vadede olmak üzere iki farklı biçimde görülmektedir. Kısa vade içerisinde reklam çalışmaları tüketicileri motive eder. Böylece kısa bir zaman içinde var olan mal ya da hizmeti satın almaya ikna etmeyi hedefler. Uzun vadede ise reklam çalışmaları ile beraber mal ve hizmetler tanıtılır. Böylece tüketiciye getirmiş olacağı yararlar gösterilir. Sonuçta ise o mal ya da hizmete karşı talebin yaratılması amaçlanır.
Uzun ya da kısa vadede olması fark etmez, reklamlarda yer alan ortak amaçların başında tüketici ya da aracıya bilgi vermektir. Bu sayede ürün ya da hizmet hatırlatılacak ve satışa ikna edilmeleri sağlanacaktır. Bunun yanı sıra Ankara reklam ajansı dahilinde gerçekleştirilmekte olan çalışmalar ile berber mal ya da hizmetin başarılı bir şekilde satışı da sağlanmış olacaktır. Reklam çalışmaları esnasında aynı zamanda mal ya da hizmete karşı talep arttırılacaktır. Ve talebin ortaya koymuş olacağı fiyat esnekliğinin de en aza indirilmesi hedeflenecektir.
Ankara Reklam Ajansı Özel Amaçları
Reklamcılığın ana amaçları satış ve iletişimdir. Lakin bu amaçların yanı sıra üreticilerin reklam çalışmaları yaparken elde etmeyi hedefledikleri özel amaçlar da bulunmaktadır. Çalışmaları yapacak olan kişiler ne kadar kaliteliyse, elde edilecek olan özel amaçlar da o denli başarılı olacaktır. Reklam çalışmalarının özel amaçlarının başında, işletmenin saygınlığının sağlanması gelmektedir. Doğru reklam faaliyetleri ile firmaların marka değeri ile alakalı oldukça olumlu çalışmalar yapılmış olacaktır. Kişisel satış programının desteklenmesi de yine reklamcılığın özel amaçları arasında yer alan etkenlerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Dağıtım kanalları reklamcılık konusunda oldukça önemli detaylardan bir tanesidir. Reklamcılık alanında yapılan çalışmalar ile beraber dağıtım kanalları ile ilişkilerin geliştirilmesi etkili olarak sağlanmış olacaktır. Markaların ürün ya da hizmetleri ile alakalı başarılı sonuçlara ulaşabilmesi adına sektörlerindeki talebi arttırması gerekmektedir. Bu da ancak başarılı reklamcılık çalışmaları ile gerçekleştirilebilmektedir. Seçeneklerin çok fazla olmaya başlaması ile beraber tüketicileri etkilemenin önemi de artmıştır.
Ürün ya da hizmet ne kadar kaliteli olursa olsun fark etmez, eğer ki gerekli konuların üzerinde durulmazsa sektördeki diğer isimlerin gerisinde kalınması işten bile olmayacaktır. Başarılı reklam çalışmaları ile beraber hedef kitlenin malı ya da hizmeti denemeye ikna edilmesi sağlanmış olacaktır. Aynı zamanda ürün ya da hizmetin kullanıldığı bir alanda kullanımın yoğunlaştırılması ve tercihin devam edilmesi de yine reklamcılığın özel amaçları içerisinde yer almaktadır. İmaj çalışmaları firmaların üzerinde en fazla durdukları konular arasında bulunmaktadır. Bu çalışmaların etkili şekilde yapılabilmesi ise Ankara reklam ajansı çalışmaları ile mümkün olmaktadır. Başarılı bir reklam çalışması ile imaj doğrulanması ya da değiştirilmesi çalışmaları da çok daha etkili şekilde yapılacaktır.
Reklamda Hedef Kitleye Ulaşılması
Hedef kitlelere sunulacak olan reklam çalışmaları sırasında özellikle de bir konu hakkında yeni bir ürün ortaya çıkartılacağı zaman çalışmaların çok daha dikkatli yapılması gerekmektedir. Çünkü bu aşamada önemli olan şey alışkanlıkların değiştirilmesini sağlamaktır. Bu aşamada en doğru çalışmaların yapılabilmesi adına konu reklamcılık çalışmalarına iletilmektedir. Gerçekleştirilecek olan doğru çalışmalar ile beraber alışkanlıkların değiştirilmesi hedefi gerçekleştirilmiş olacaktır. Her bir mal veya hizmetin hedef kitleye en iyi hizmet olarak sunulması, rakiplerin geri planda kalmasını sağlamaktadır.
Başarılı bir reklam çalışması ile beraber alışkanlıklar değiştirilirken aynı zamanda da iyi hizmetlerin vurgulanması da sağlanmış olacaktır. Kimi ürün ya da hizmetlerin insanlara sunulması öncesinde tüketicinin eğitilmesi gerekebilmektedir. Daha başarılı ürünlere ulaşmalarını sağlamakta da yine reklamcılığın özel amaçları arasında yer almaktadır. Gerçekleştirilecek olan bu çalışmalar esnasında ise eğer varsa önyargıların, yanlış ve olumsuz izlenimlerin düzeltilmesi de sağlanmış olacaktır. Başarılı reklam çalışmaları ile beraber işletmenin prestiji arttırılırken aynı zamanda da piyasaya egemen olmak ve monopol yapıya geçme düşüncesi de ortaya çıkartılmış olacaktır.
Reklam Çekim Detayları
Özellikle de günümüzde meydana gelmekte olan değişim ile beraber reklamcılık çok daha önemli bir hale gelmeye başladı. Klasik tarzda çekilen reklamlarda da değişimler kendini göstermiş oldu. Bilindik tarzdaki çekimlerin yerini artık son derece modern tarzdaki çekimler aldı. Çekimlerde var olan değişimler ile beraber de artık kaliteli reklam çekimleri için gerekli konuların üzerinde özenle durulması gerekmekte.
Reklam Çekimlerinde Ön Hazırlıklar
Başarılı bir reklam çekimi için ilk olarak bu konuda deneyimli olan isimler ile çalışılması gerekmektedir. Şimdilerde Ankara reklam ajansı arayışına girmekte olan isimlerin sayısı son derece fazla. Buna rağmen incelemelerin son derece doğru şekilde yapılması gerekmektedir. Doğru isimlerin seçilmesi ile beraber ortaya çıkacak olan sonuçlar çok daha etkili olacaktır. Gerekli çalışmaları yapacak olan isimlerin belirlenmesi sonrasında sıra müşteri ajans toplantısının yapılmasına gelecektir. Bu toplantı esnasında ilk olarak isteklerin karşı tarafa net olarak sunulması son derece önemli olmaktadır. İletişim ne kadar güçlü olursa, elde edilecek olan sonuçlar da o denli başarılı olacaktır. Hedef kitle ve Pazar değerlendirilmesi bu aşamada önemli olmaktadır.
Hedef kitle, günümüzde reklamcılık çalışmalarında son derece önemli olan etkenlerin başında gelmektedir. Çünkü artık hedef kitleye göre reklamcılık çalışmaları yapılmaktadır. Dolayısıyla reklamcılık çalışmaları öncesinde hedef kitle ne kadar iyi belirlenirse, elde edilecek olan sonuçlar da o denli kaliteli olmaktadır. Hedef kitle ve Pazar değerlendirilmesinin yapılmasından sonra ise artık sıra temel reklam filminin öne çıkartılmasına gelecektir. Temel reklam filmi asla kesin reklam çalışması sonucu olarak görülmemelidir. Genel olarak bu reklam çalışması ön çalışma olmaktadır. İlerleyen süreçte firma ile görüşmeler esnasında yeni çalışmalar yapılacaktır. Böylece sonuca ulaşılması da sağlanacaktır. Daha sonrasında ise temel olarak fikir üzerinden alternatifli kurgu çalışmaları yapılmaya başlanacaktır. Ortaya koyulan alternatifler ise firmanın beğenisine sunulu. Bu aşamada önemli olan şey ise firmanın isteklerinin net olarak ortaya koyulmuş olmasıdır. Firma, aklında reklam ile alakalı yer edebilecek olan her türlü soruyu Ankara reklam ajansı yetkililerine sorabilmelidir.
Reklam Filmi Çekimlerinde Senaryonun Yazılması
Ortaya koyulmuş olan alternatiflerden bir tanesinin beğenilmesi ile beraber ise senaryo çalışmaları yapılmaya başlanacaktır. Senaryo çalışmaları esnasında önemli olan şey, ilgi çekici bir hikayenin ortaya koyulmasının sağlanmasıdır. Hazırlanacak senaryo tüketiciyi merak ettirmeli, devamını sorgulatmalı ve detayları düşündürmesi gerekmektedir. Aynı zamanda reklam senaryosu konusunda dikkat edilmesi gereken önemli bir diğer özellik de hikayenin slogan ile desteklenmiş olması olacaktır.
Ortaya koyulacak olan başarılı bir senaryo için anahtar kelime her zaman dikkat çekici çalışmaların yapılmasına dikkat edilmesidir. Genellikle oluşturulmak istenilecek olan hikayenin sınırlarını marka belirler. Daha sonrasında da senarist verilmek istenilen mesajı mümkün olan en net şekilde anlatmak, karmaşa yaratmadan tüketicilerin dikkatini çekmek için çalışmalar yapmaktadır. Dikkat çekici bir reklam senaryosu hazırlanması için ilk aşamada bütçe belirlenmelidir. Daha sonrasında da bütçeye uygun tarzda çalışmalar yapılmış olacaktır.
Şimdilerde neredeyse her sektörde faaliyet göstermekte olan onlarca farklı marka bulunmakta. Üstelik bu durum artık sektör fark etmiyor. Durum bu hale gelince de var olan piyasa koşulları beraberinde rekabeti de getirmektedir. Markalaşma süreci esnasında reklam çalışmaları tam da bu noktada devreye girmektedir. Başarılı bir senaryo süreci ile beraber artık markanın tüketicinin gözünde farklılaşması da sağlanmış olmaktadır. Aynı özellikleri vurgulayacak olan farklı sloganlar ile istenilen etkinin ortaya çıkması her zaman sağlanmış olacaktır.
Reklam Filmi Çekimlerinde Müzik ve Efekt Seçimi
Senaryo işleminin yapılmasından sonra ise artık müzik ve efekt çalışmalarının yapılmasına başlanacaktır. Bu işlemler genel olarak hazırlanacak olan reklam filminin çeşidine bağlı olarak değişim göstermektedir. Kimi reklam filmlerinde önemli olan şeylerin başında metinler gelse de kimilerinde akıllarda reklam müziklerinin kalması hedeflenmektedir. Dolayısıyla çalışmalar da buna göre özenle yapılacaktır. Senaryo çalışmalarının ayrıntılı olarak yapılması ile beraber ise artık çekim için yaratıcı ekibin belirlenmesine sıra gelecektir. Çekimin yapılacağı alana bağlı olarak ekip içerisinde yer alacak kişilerde değişmeler kendini gösterebilmektedir. Daha sonrasında bu kişiler reklam filmi çekimi için cast seçimini yapmaya başlayacaklardır. Cast içerisinde yer alacak olan kişilerin doğru bir şekilde seçilmesi gerekmektedir. Markaya ve senaryoya uygun olacak tarzda isimler ile çalışılması her zaman istenilen sonuçların ortaya çıkmasını sağlamış olacaktır.
Reklam Çekimlerinde Son Çalışmalar
Gerçekleştirilecek olan çekimin kalitesi yalnızca senaryo ile alakalı değildir. Bununla beraber çekimlerin de doğru bir şekilde yapılabilmesi gerekmektedir. Prodüksiyon çalışmaları esnasında yapılmakta olan planlamaların önemi son derece büyüktür. Planlama dahilinde yapılacak olan çalışmalar hem zamandan kazanılmasını sağlayacak hem de çekimler esnasında sorunların ortaya çıkmasını da engelleyecektir. Lakin direkt olarak çekimlerin yapılması bunların yayınlanabileceği anlamına gelmemektedir. Yapılacak çekimlerin daha sonrasında montajlanması ve gerekli efektlerin yapılabilmesi ile beraber arzu edilecek tarzda sonuçların ortaya çıkması da sağlanmış olacaktır. Reklam filmi çalışmalarında her bir aşamanın üzerinde durulması ile beraber firmanın isteklerinin net olarak karşılandığı sonuçlar çıkmış olacaktır.
Reklam Filmi Çeşitleri
Günümüzde gelişmekte olan teknolojiler ile beraber artık Reklam ajansı tanıtım filmi firması tarafından sunulmakta olan hizmetlerde de ciddi değişimler kendini göstermeye başladı. Reklamın pazardaki yeri ve önemi ise bu aşamada en fazla dikkat edilen konu olmaktadır. Klasik tarzdaki reklamlar da artık yerini birbirinden farklı reklamlara bırakmaya başlamış durumda. Ve tüketicilerin içerisinde yer almakta olduğu hedef kitleye göre de farklı tarzlarda reklamlar onların kullanımlarına sunulmaktadır.
Televizyon ve Radyo Reklamları
Konu reklam filmleri olduğu zaman pek çok kişinin aklına öncelikli olarak bu iki kavram gelmektedir. Televizyon reklamcılığı, tarihi oldukça eskiye dayanmakta olan bir reklam türü olarak ön plana çıkmaktadır. Eski dönemlere bakıldığı zaman da görülebileceği üzere televizyon dünya üzerindeki en etkili reklam türüydü. Bunun sebebi ise reklamın en geniş kitlelere ulaşabildiği tek mecra olmasıydı. Her ne kadar günümüzde artık dijital medya hayatımıza girmiş olsa da televizyon reklamları en fazla tercih edilen ve en çok yatırımın yapılmakta olduğu reklam türleri içerisinde yer almaktadır.
Farklı reklamcılık çalışmaları olmasına rağmen televizyon reklamlarının bu denli fazla ön plana çıkmasındaki en büyük etkenlerin başında, diğer reklam araçlarına oranla çok daha fazla etkili olmaları gelmektedir. Televizyon reklamları yalnızca çok fazla insana ulaşılması ile alakalı çalışmaların yapılmasını sağlamamaktadır. Bununla beraber de doğru kullanıldığı takdirde her yaşa ve kesime hitap edebilmiş olması gelmektedir. Bu aşamada en önemli olan şeylerden bir tanesi ise reklamların doğru zamanda ve doğru yerde yayınlanmış olmasıdır. Yüksek erişimin sağlanmakta olduğu bu tarz reklamlarda analiz ve çözüm odaklı çalışmaların yapılmakta olması da son derece önemlidir. Bilindik tarzdaki çalışmaların aksine sektörde kalıcı olunmasının adına mutlaka farklı tarzlarda televizyon reklamlarının yapılmış olması gerekmektedir.
En Etkili Televizyon ve Radyo Reklamları
Televizyon reklamlarının yanı sıra etkili olan reklam türlerinden bir diğeri de radyo reklamları. İnsanların büyük bir kısmının günlük yaşamlarında sıklıkla yaptıkları eylemlerden biri olan radyo dinlemek, markaların bunu etkili şekilde kullanmalarına da imkan sağlamaktadır. Gün içerisinde radyo dinlenirken bütün dikkat radyoya verilmektedir. Böyle olunca da beraberinde bilinçaltı da farkında olmadan reklamları incelemeye devam etmektedir.
Radyo reklamları genellikle klasik fakat etkili tanıtım çalışmaları olarak ön plana çıkmakta olan reklamcılık çalışmalarından bir tanesidir. Radyo reklamları yalnızca işitsel reklam türü olarak bilinmektedir. Böyle olunca da müzikli tanıtımlar ve santral anonsları gibi çalışmalar her zaman önemli olmaktadır. Seslerin nitelikleri etkinliklerin artmasını ya da azalmasını sağladıkları için seçimler çok dikkatli yapılmaktadır. Radyo reklamlarına bakıldığı zaman diksiyon ve vurgunun önemi de ortaya çıkmaktadır. Çünkü seslerin doğru şekilde çıkartılabilmesi, seslendirilen metinlerin inandırıcılıklarının arttırılması adına son derece önemlidir. Böyle olunca da yapılacak olan çalışmaların mutlaka alanında uzman kişiler tarafından özenli bir şekilde yapılması gerekmektedir.
Basılı Reklamlar
Geçmiş dönemlerde oldukça etkili olan basılı reklamlar, dijital reklamların günümüzde gölgesinde kalmış durumda. Buna rağmen Ankara reklam ajansı bünyesinde yapılmakta olan çalışmalar dahilinde hala geçerliliğini korumaya devam etmekte. Pek çok insan dijital dünyaya ayak uydurmak yerine dokunma hissini tatmayı halen tercih ediyor. Bu özellik de basılı reklamların dijital reklamlar ile aralarında olan en büyük farklardan biri olarak ön plana çıkmaktadır. Var olan bu dokunma hissi ve kalıcılık durumu dijital basımlarda kesinlikle bulunmuyor. Bu durum da basılı reklamların diğer tarzdaki reklam çeşitlerine oranla ayırt edici özelliklerinden biri olarak ön plana çıkıyor.
Basılı Reklamda Kampanya
Genel itibari ile ürün, hizmet ya da malın tanıtımının yapılabilmesi adına planlanmakta olan kampanyaların en önemli aşamalarının başında; ortamın etkili olarak seçilmesi gelmektedir. Ortam seçimleri doğru şekilde yapılmadığı takdirde mal veya hizmetler etkili şekilde tanıtılamayacaktır. Ve bu durumun sonucunda da mesaj hedef kitleye asla tam anlamıyla ulaşmayacaktır. Bu durum da reklam için ayrılmış olan bütçenin, zamanın ve gerçekleştirilecek olan tanıtım çalışmalarının boş yere yapılmasına neden olacaktır.
Firmalar da bu durumlar ile karşı karşıya kalmamak adına Ankara reklam ajansı bünyesinde yapılacak olan basılı reklam çalışmalarına çok dikkat etmeleri gerekmektedir. Basılı reklam çalışmaları tanıtım mesajlarını, sloganlarını hedef kitledeki kişilere resim, yazı, imaj, grafik, fotoğraf ve bunlar gibi benzer tarzda görsel araçlar ile ulaştırılmaktadır. Bu tarzdaki reklamların en önemli özelliklerinin başında kalıcı olması gelmektedir. Okuyucuya devamlı olarak hitap edecek olan bu tarz reklamlar aynı zamanda belirlenmiş olan hedef kitleye de kolay bir şekilde ulaşırlar. Üstelik basılı reklam ve tanıtım çalışmaları için ayrılması gereken bütçeler diğer pek çok reklam türüne göre çok daha az olmaktadır.
Gerilla Reklamlar
Günümüzde reklamcılık alanındaki çalışmalar çok daha önemli bir hale gelmektedir. Böyle olunca da farklı reklam çeşitleri hazırlanılarak kullanıcılara sunulmaktadır. İnsanların büyük bir kısmı günümüzde reklamcılık konusunda çok daha ince eleyip sık dokuyabiliyorlar. Böylesi durumlarda ise ortaya gerilla reklamlar çıkıyor. Bu tarz reklamlar birbirinden farklı yerlerde kendini göstermekte olan reklam çeşitleri arasında yer almaktadır. Genel olarak gerilla reklamların temel amacı reklam kokmamasıdır. Aynı zamanda da hayatın içinden bir şekilde insanlara sunulmasıdır. Genel olarak bakıldığı zaman gerilla reklamlarda önemli olan şey kesinlikle büyük bütçeler ile çekilmiş olması değildir. Bunun tam tersine mümkün olduğu kadar yaratıcı tarzda fikirlerin ortaya çıkartılmış olmasıdır. Yani bütçe ne kadar büyük olursa olsun fark etmez eğer ki ortaya çıkartılan fikir yaratıcı değilse, istenilen etkileşim elde edilemeyecektir. Ve bunun sonucunda da ortaya ne yazık ki istenilenden daha kötü sonuçlar çıkmış olacaktır.
Gerilla reklam çeşidi ilk olarak 1984 yılında ortaya çıkartılmış ve günümüze kadar geçen süre içerisinde de ciddi anlamda gelişme göstermiş olan bir reklam türüdür. Bu tarz reklamcılık çalışmalarında düşük bütçe ile yüksek yaratıcılığın birleştirilmesi esas olan noktadır. Gerilla reklamcılık çalışmalarında iki önemli hedef bulunmaktadır. Bunların başında hiç beklenmedik bir zamanda tüketicilerin karşısına çıkması gelmektedir. İkinci olarak ise standardın dışında oldukça yaratıcı bir şekilde insanların hafızalarında yer etmesi olmaktadır.
Günümüz modern dünyasında artık hemen her alanda oldukça dişli rakipler bulunmaktadır. Var olan bu rakiplerin arasından sıyrılmak ve düşük bütçeler ile etkili sonuçları elde etmek de son derece önemli olmaktadır. Bu çok kolay bir şeymiş gibi görülmese de Ankara reklam ajansı tarafından gerçekleştirilecek olan gerilla reklamları ile beraber isteklerin yerine getirilmesi de sağlanmış olmaktadır.
Ürün Yerleştirme
Bilindik tarzdaki reklamların aksine ürün yerleştirmek çalışmaları bir nevi çok fazla göz önünde bulundurulmadan yapılmakta olan bir reklam türüdür. Hazırlanmakta olan ürün yerleştirme çalışmalarında açık bir şekilde reklam yapılmamaktadır. Ancak izlenilen bir film ya da dizi içerisinde kişilerin telefonu, kullandıkları kıyafetler gibi pek çok farklı ürün ön planda olabilmektedir. yerleşik reklamcılık ya da gömülü reklam olarak da tanımlanan bu reklam çeşidinde dikkat edilmesi gereken pek çok farklı ayrıntı bulunmaktadır. Düşünülenin aksine ürün yerleştirme çalışmaları diğer pazarlama türlerine oranla çok daha ekonomik bir yöntem olabilmektedir. Ürün yerleştirmeleri genel olarak reklamı yapılacak olan markaya karşı olumlu duygular yaratacak tarzda ve çeşitli programlar aracılığı ile uygulanmaktadır. Bu tarz reklamlar kesinlikle açık reklamlar olarak adlandırılmamaktadır. Bu sayede kitlenin marka ile çok daha güçlü bir bağ kurmasını sağlamaktadır. Var olan durumlar ile beraber de satın alma kararları ile alakalı gerekçelerin sunulması sağlanmış olmaktadır.
Ürün yerleştirme çalışmaları gerek açık gerekse zımni reklam efektlerini oluşturmaktadır. Bir ürün yerleşiminin görüntülenmesi, içerikte kullanılacak olan şeylerin görülmesinden sonra bir markayı rahatlıkla adlandırabilmektedir. Bununla beraber markalara karşı da farklı tutumlar geliştirebileceklerdir.