LOGO ve KURUMSAL KİMLİK TASARIMI

Kurumsal kimlik tasarımı, herhangi bir sektörde olduğu fark etmeden işletmelerin kendilerini dışarıdaki kişilere karşı en iyi şekilde temsil etmeleri adına yapılan çalışmaların tamamıdır. Bu konuda yapılacak olan en ufak bir yanlışlık sonrasında kurumsal kimlik tasarımı ne yazık ki istenilen etkiyi vermekten çok uzak olacaktır. Kurumsal kimlik ile alakalı yapılacak olan çalışmalar esnasında pek çok farklı konuya dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunlardan bir tanesinin bile eksik olması demek, yapılacak olan çalışmaların sekteye uğraması anlamına geleceğinden firmaların bu konuda oldukça dikkatli çalışmaları yaptırması gerekmektedir. Kurumsal kimlik tasarımı içerisinde pek çok farklı konu yer alacaktır ve bu konuların her biri için mutlaka Ankara grafik tasarım çalışmaları konusunda uzman kişiler ile çalışılmalıdır.

Genel olarak kurumsal kimlik tasarımı denildiği zaman ilk olarak akla gelmesi gereken şeylerin başında ise logo ve slogan çalışmaları gelmekte. Çünkü bu iki başlık genel olarak şirketlerin kurumsal kimliklerinin oluşması ile alakalı büyük bir öneme sahip olan iki önemli öğedir. Çünkü potansiyel müşteriler firmalar ve markalar ile alakalı öncelikli olarak logolarına bakacaklardır. Sonrasında ise sloganlarına gelir. Pek çok kişi birkaç kelimeden oluşan sloganların işe yaramayacağını düşünse de aslında tahmin edilenden çok daha büyük bir etkiye sahiptir. Kurumsal kimlik tasarımı çalışmaları yapılırken de akılda kalıcı, firmaların yaptıkları işleri ve sundukları çalışmaları yansıtacak bir slogan bulunmalıdır. Kurumsal kimlik tasarımında dikkat edilecek olan diğer detay ise kurumsal renk ve font seçimidir.

Tasarım Sürecinde Nelere Dikkat Edilmelidir ?

Markanın gölgesi olarak da bilinen bu kavramlar markanın bulunduğu her yerde onun peşinden gelecektir. Kurumsal kimlik tasarımı konusunda renk ve font seçimine çok dikkat edilmesi gerekmektedir. Çünkü bu seçimler kartvizitler, dosyalar, resmi evraklar, web siteleri başta olmak üzere pek çok yerde kullanılacaktır. Bu aşamada kurumsal kimlik tasarımı ile alakalı çalışmaların doğru yapılması, başarılı geri dönüşlerin alınmasına yardımcı olur. Bu konuda yapılacak olan kurumsal kimlik tasarımı ile birlikte müşterilere vermek istenilecek olan mesaj en iyi şekilde karşı tarafa iletilmiş olacak, müşteriler bu imaja göre ürünleri ya da hizmetleri satın almak isteyecekler.

Şirketlerin Kurumsal Kimliğe Bakış Açısı Nasıldır?

Şirketlerin büyük bir kısmı kurumsal kimlik tasarımı konusunda gerekli olan özeni göstermiyorlar. Bu aşamada Ankara grafik tasarım bünyesinde kurumsal kimlik kitabının oluşturulması, sürekliliğin en etkili şekilde sağlanması bakımından büyük bir önemi de beraberinde getiriyor. Kurumsal kimlik tasarımı içerisinde yer alan diğer bir başlık ise kartvizit. Her ne kadar geçmiş dönemlerde klasik tarzda kartvizit tasarımları yapılmış olsa bile şimdilerde başta şekli olmak üzere, kağıt kalınlığı, orijinal tasarım, renk gibi pek çok farklı etken insanların ilk olarak incelediği şeylerden bir tanesi. Bunu bilen firmalar da artık kurumsal kimlik tasarımı söz konusu olduğu zaman istenilenleri en iyi şekilde elde etmek adına çalışmalarını gerçekleştirmiş olacak.