Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik

 

Kurumsal kimlik çalışmaları, şirketlerin günümüzde en fazla üzerinde durduğu konuların başında kendine yer bulmakta. Ancak buna rağmen bazı şirketler yalnızca yapmakta oldukları çalışmalar ile adından söz ettirmek istiyorlar. Sonrasında ise kendilerini tam anlamıyla tanıtamadıkları için sektörlerinde üst sıralara çıkmak gibi hedeflerini yerine getiremiyorlar. Halbuki doğru bir şekilde yapılacak olan kurumsal kimlik tasarımı çalışmaları ile beraber firmalar her zaman istedikleri gibi kurumsal kimliklerini hazırlama imkanına kolaylıkla erişmiş oluyorlar. Bilindiği üzere kurumsal kimlik çalışmaları tek bir başlık altında toplanmıyor. Aslında farklı kişilere belirli dönemlerde yaptırılmakta olan pek çok çalışma genel itibari ile kurumsal kimlik tasarımları içerisinde kendine yer bulmakta.

 

Böyle olunca firmaların büyük bir kısmı artık kurumsal kimlik çalışmalarını tek bir Ankara grafik tasarımcısı bünyesinde yaptırarak oldukça etkili ve yaratıcı çalışmalar yapılmasını sağlamış olacaklardır. Genel itibari ile firmaların kurumsal kimlik çalışmaları sayesinde hedef kitleye ulaşma konusunda oldukça etkili çalışmalara imza atılmasına yardımcı olunacaktır. Logo tasarımları söz konusu kurumsal kimlik olduğu zaman tasarımcıların ilk aşamada yapacakları çalışmalar olarak bilinmektedir. Hazırlanacak olan logonun sade ancak anlaşılabilir olması, insanların logoya baktıkları zaman direkt olarak akıllarına firmanın gelmesine yardımcı olacaktır. Logo tasarımı yapılırken tasarımcının mutlaka firmanın ne istediğini bilmesi ve buna göre çalışmalara başlaması önemlidir. Karşılıklı doğru bir şekilde iletişime geçilmesi sonrasında ortaya tam anlamıyla istenilen tarzda çalışmaların çıkması da sağlanmış olacaktır.

 

Logonun tasarımından sonra artık sıra bu logonun renklendirilmesine gelecektir. Her ne kadar son dönemlerde farklı renklerin bir arada kullanılması moda olsa da aslında genel kanı her zaman bir ya da iki rengin logoda kullanılmasının daha doğru olacağıdır. Çünkü bu sayede logonun net bir şekilde insanların karşısına çıkartılması da sağlanmış olacaktır. Aşırı canlı ve parlak renklerin bir arada kullanılması sonrasında logonun kalitesi ve görüntüsü tam olarak ortaya çıkmamış olacaktır. Bunun yerine mümkün olduğu kadar tek ya da birbiri ile uyumu yakalayacak olan renklerin doğru olarak kullanılması, kurumsal kimlik oluşturma esnasında önem taşımaktadır.

 

Firmaya ait logo ile ilgili tüm çalışmaların yapması ile birlikte elde edilen bu görüntü başta kartvizit olmak üzere irsaliye, antetli kağıt, zarf, ofis ürünleri üzerinde basılı olacak şekilde hazırlıklar başlar. Bu ürünlerin kaliteli bir şekilde basılması sonrasında hem şirket içerisinde insanların çalıştıkları yerin kimliğini benimseme konusundaki isteği artacak hem de hedef kitledeki kişiler şirketin her alanda kendi kimliklerini ortaya koyma konusundaki başarılı çalışmalarını takip ederek onlar ile alakalı çok daha fazla bilgiyi edinmek adına araştırmalara başlayacaktır. Her geçen gün önemi artarak devam eden kurumsal kimlik tasarımı çalışmaları sayesinde artık firmalar hangi sektör olurla olsun fark etmez, her zaman en iyiyi hedefleyen insanlara istediklerini vermeyi başarmış olacaklardır.