Güncel Seo İpuçları

Son Google güncelleştirmelerinin ardından SEO dünyasında da önemli değişiklikler oldu. Bu yazımızda son değişimler ile birlikte güncel ipuçlarını paylaşacağız.

 

1-Tanıtım Yazıları
Özellikle son güncelleştirmelere kadar, sitenizle aynı pararelde olan sitelerden tanıtım yazıları ile linkler almak oldukça değerliydi. Bu son güncelleştirmelerin ardından da aynı durum hemen hemen söz konusu; fakat link çıkışlarında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Bir siteden (direk link çıkışları hariç) link alırken metin içerisinde bir adet internal link olmasında fayda var. Aynı zamanda bu internal link’in yanı sıra bir de metinle alakalı bir vikipedi sayfasına da external link verilirse bu Google’ın ve kullanıcının gözünde güvenirliği arttıracaktır. Unutmayın metin içerisinde aşırı link çıkışı yapmayın. Bu sayı max. 3′te kalmalı.

 

2-Akıllı Etiket Kullanımı Yaygınlaşıyor!

Google, Yahoo, Bing ve Yandex’in bir araya gelerek oluşturdukları “Rich Snippets” uygulamaları pek çok kolaylığı ve kullanıcı etkileşimini de beraberinde getirdi.
Bu etiketlerin arama motorları açısından kolaylığı, bot’un siteye girdiği zaman neyi nerede, ne zaman bulacağını bilecek olması. Yani bot’a site içi metinler ve fotoğraflar için yol haritasını sunuyorsunuz. Böylece siteniz daha sağlıklı ve hızlı bir biçimde taranıyor.
Bu etiketlerin kullanıcılar açısından yararları ise; makaleleri oylama kolaylığı ve belirli bir puan üzerinden kalitenin ölçülmesi, arama ekranında bu sonuçlar göründüğü için kullanıcının hangi siteyi tercih edeceği konusunun kolaylaşması. Bunun yanı sıra daha bu etiketlerle derli toplu bir site olacağından dolayı da gezinme açısından rahat bir deneyim yaşatması. Bunun gibi örnekleri çoğaltabiliriz.

Özellikle yurtdışında hızla yaygınlaşan etiket kullanımı Türkiye’de de yavaş yavaş yaygınlaşmaya başladı. Bu yapıları kullanan sitelerin başında da ürün arama motorları geliyor.
[NOT: Sitelerin hangi akıllı etiketleri kullandıklarını http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets adresinden öğrenebilirsiniz.]
Örnek olarak cimri.com adresinden http://www.cimri.com/cep-telefonlari/en-ucuz-apple-iphone-5-cep-telefonu-fiyatlari,a18 adresini Google Rich Snippet aracını kullanarak inceleyebilirsiniz.
Cimri.com’un yanı sıra yapısı çok iyi kurgulanmış olan iyi.net sitesini de inceleyebilirsiniz.
Akıllı etiketler için WordPress tabanlı sitelerde kullanıma sunulmuş olan eklentiyi kullanabilirsiniz. http://wordpress.org/plugins/all-in-one-schemaorg-rich-snippets
Eğer etiketleri elle girmek isterseniz schema.org adresini ziyaret edebilirsiniz.

3-Arama Motorları İçin Değil Kullanıcılar İçin Siteler Oluşturun!
Gelişen SEO dünyası ile birlikte artık arama motorlarının en çok önem verdikleri konu “organik olmak”. Bu sebeple de sitelerimizi artık kullanıcılara göre tasarlamak ve gezinim kolaylıkları sağlamak ana amaç olmalı. Site içerisindeki linkleri güncel tutmak hatta sitemizi güncel tutmak önemli olmalı. Unutumayın sitenizde kopya içerikler dahi bulundursanız, eğer kullanıcılar için iyi bir performans sağlıyorsanız üst sıralarda yer almanız olası bir durumdur.

4-Kaliteli İçerikler Oluşturun!
Hazır organik kelimesinden bahsetmişken ve site içi kullanıcı dostu uygulamalar konusunda bilgi vermişken, sitemizin en önemli noktası içeriklere gelelim.
Eğer yeni kurulmuş bir site sahibi iseniz veya halihazırda üst sıralara çıkmak istiyorsanız bunun ilk yolu artık “kaliteli içerik”ten geçiyor. İsterse pagerank’iniz 0 olsa dahi 1.sıralara çıkmak hayal değildir. Google artık kullanıcıların bir metin üzerinde ne kadar okuma yaptığını ölçebilecek duruma gelmişken, kaliteli bir içeriğin önemi de artmıştır. Başlıkla uyuşan ve kullanıcıya istediğini verebilen bir içeriğin, üst sıralarda çıkması şaşırtıcı olmaz değil mi?